Południe Polski zdobyte.

W dniach 20 – 23 września 2022 r. uczniowie klas ósmych uczestniczyli w wycieczce na trasie Kraków – Zakopane – Oświęcim. Spacer z przewodnikiem po Wzgórzu Wawelskim, Starym Mieście i Kopcu Kościuszki można zaliczyć do udanych. Usłyszeliśmy historię Ołtarza Wita Stwosza, zajrzeliśmy do Krypt Królewskich i poznaliśmy szczegóły życia patrona naszej szkoły Tadeusza Kościuszki.

Kolejnego dnia mieliśmy przyjemność przespacerować się nad  Morskie Oko, by tam  na wysokości 1395 m n.p.m zachwycić się krystalicznie czystą wodą i podziwiać zaśnieżone szczyty Rysów.

Dnia trzeciego oglądaliśmy panoramę Zakopanego ze szczytu Gubałówki oraz spacerowaliśmy Doliną Strążyską pod Wodospad Śiklawica. Dolina Strążyska jest bardzo popularnym celem turystów, ze względu na jej dużą atrakcyjność, a także dlatego, że prowadzi tędy szlak turystyczny na Giewont.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy muzeum w Oświęciumiu i Brzezince – miejsce masowej zagłady milionów ludzi podczas II Wojny Światowej, które uświadomiło nam okrucieństwo tej wojny. Zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy do domów.