Innowacja pedagogiczna z przyrody pt. „W zdrowym ciele-zdrowy duch” – oddział 4b

 

 

Innowacja pedagogiczna z przyrody pt. „W zdrowym ciele-zdrowy duch” wdrażana była w oddziale 4b w miesiącu kwietniu 2023. Zakres tematyczny obejmował problematykę szeroko pojętego zdrowia, profilaktyki prozdrowotnej, zdrowego odżywiania się i aktywności fizycznej. Uczniowie mieli możliwość podjęcia się różnorodnych działań w ramach prowadzonej innowacji.   Brali udział w konkursie plastycznym „Moje zdrowie-największy skarb” zorganizowanym przez  Powiatową Stację Sanitarno – Epidemiologiczną    w Kutnie we współpracy ze Starostwem Powiatowym w Kutnie. Uczniowie pod moją opieką wykonali prace plastyczne i zdobyli następujące miejsca:

Viktoria Krepych- I miejsce, Emilia Bańcyr – III miejsce i Lena Domżał- wyróżnienie.

Ponadto chętni uczniowie wykonali prezentacje multimedialne związane     z tematyką innowacji i zaprezentowali je pozostałym uczniom oddziału 4b. Odbył się również quiz na temat zdrowego odżywiania się. Uczniowie mieli również możliwość wykonania porannej gimnastyki przy muzyce. Brali udział w zajęciach z elementami technik relaksacyjnych. Ponadto stworzyli plakaty związane z tematem: „W zdrowym ciele zdrowy duch”, które można było oglądać na wystawie tematycznej na holu naszej szkoły. Zorganizowano także  w oddziale 4b ekologiczny poczęstunek. Dzieci przygotowywały samodzielnie owocowe, zdrowe szaszłyki. Na stole królowały także m.in. zdrowe marchewki, kalarepki, jabłka, owoce cytrusowe, winogrona, truskawki, rzodkiewki, wypiekany przez rodziców chleb, surówki i sałatki oraz świeżo tłoczony sok. Pragnę podziękować rodzicom za zaangażowanie i zakup produktów.  Jeśli chodzi o zdrowe odżywianie się założyliśmy również mały zielony ogródek    w klasopracowni numer 302. Dzieci posiały rzodkiewkę, szczypior, bazylię      i sałatę. Obecnie opiekują się naszą hodowlą, podlewają ją i obserwują wzrost roślin.

Cele innowacji zostały zrealizowane. Jednym z ważniejszych celów było

aktywizowanie uczniów do podejmowania działań prozdrowotnych oraz budowanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie. Uczniowie chętnie brali udział w lekcjach z wykorzystaniem metod aktywizujących. Współpraca  z dziećmi układała się pomyślnie. Uczniowie byli kreatywni    i z zaangażowaniem podejmowali się różnorodnych zadań zaproponowanych przez nauczyciela.

Mam nadzieję, że czwartoklasiści zdobytą wiedzę i umiejętności będą systematycznie wdrażać w swoim życiu, co pozytywnie wpłynie na poprawę stanu zdrowia fizycznego i psychicznego uczniów.

                                                                     Opracowała: Małgorzata Olesińska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *