Podsumowanie Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjno – Społecznego „Każdy inny – wszyscy równi”

 

 

W Szkole Podstawowej Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Kutnie zakończyła się realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjno – Społecznego „Każdy inny – wszyscy równi”. Termin realizacji projektu: 15.09.2022 r. do 15.05.2023 r.

Celem tego projektu było:

  • uwrażliwienie na obecność i potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • rozwijanie empatii wobec osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • kształtowanie tolerancji wobec osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • likwidowanie uprzedzeń na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • przygotowanie do współuczestniczenia z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w życiu.

Wśród zrealizowanych zadań były m. in.:

– zajęcia mające na celu przybliżenie funkcjonowania osób z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym,

– zajęcia mające na celu przybliżenie funkcjonowania osób z Zespołem Downa,

–  zajęcia mające na celu przybliżenie funkcjonowania osób z np. ze spektrum autyzmu, osób Niewidomych, Niesłyszących, z Dysleksją, Afazją Rozwojową,

– powstały gazetki nt. sławnych Dyslektyków, Spektrum Autyzmu, Mózgowego Porażenia Dziecięcego, Zespołu Downa, osób Niewidomych, Niesłyszących,

powstał Kącik książek „Bez barier” poruszających tematykę osób
z niepełnosprawnościami,

–  zorganizowano „Poranki ze zmysłami”,

– zadania wg własnego pomysłu np. ścieżka edukacyjna – październik miesiącem świadomości dysleksji,

– inne: udział w tegorocznej kampanii społecznej „Ja nie widzę Ciebie, Ty zobacz mnie!” zorganizowanej z okazji Międzynarodowego Dnia Białej Laski,

– udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Mutyzm Wybiórczy – o lęku bez lęku”,

– realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego: ,,Mam uczucia, mam marzenia, mam autyzm”,

– nauka języka migowego,

– inne działania w ramach projektu.

 

Wszyscy z zaciekawieniem brali udział w ww. zajęciach, chętnie zapoznawali się z tematycznymi gazetkami na holu szkoły przez co wzrosła ich świadomość i poziom empatii w stosunku do osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Koordynatorzy projektu:

Marzena Cichacz

 Marta Albińska

Joanna Spikowska

Agnieszka Stasiak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *