Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania w bibliotece szkolnej

Czytanie na głos uważane jest za najważniejszą pomoc w nauce i doskonaleniu tej umiejętności. Czytając, zapoznajemy dziecko z nowymi słowami, rozwijamy sprawność językową, zdolność do słuchania i koncentrowania się. Bardzo często niepowodzenia szkolne związane są z brakami w czytaniu. Uczniowie, którym w domu czyta się regularnie (minimum 20 minut), mają mniejsze kłopoty z formułowaniem wypowiedzi i lepiej rozwiązują problemy. Głośne czytanie jest ważne nie tylko dla dzieci, które jeszcze nie potrafią czytać, ale także dla tych, które czytają doskonale (10 – 12 lat). Dla tych ostatnich może to być dobra metoda na przezwyciężenie kryzysu czytelniczego.

29 września nauczyciele bibliotekarze wzięli udział w Ogólnopolskim Dniu Głośnego Czytania. W trakcie przerw w bibliotece szkolnej czytano wybrane fragmenty m.in.: „Dzika Dzikusa” Krzysztofa Łapińskiego, „Czerwone krzesło” pierwszą część serii „Magiczne drzewo” Andrzeja Maleszki, „Dynastię Miziołków” Joanny Olech i „Szklane dzieci” Christiny Ohlsson.

Uczniowie z zainteresowaniem słuchali interpretacji głosowej utworów. Teraz już nikt na pewno nie będzie wątpił w moc głośnego czytania.

Milo nam było, iż tak wielu uczniów odwiedziło na przerwach bibliotekę.

Wasze bibliotekarki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *