Profilaktyka uzależnień w klasach 7 – drzewko decyzyjne

Uczniowie klas 7 na lekcjach biologii dokładnie zagłębili się w tematy związane z uzależnieniami oraz ich negatywnymi skutkami na cały ludzki organizm. Wykorzystując graficzną metodę aktywizującą drzewka decyzyjnego w kilkuosobowych zespołach przedstawili negatywny wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego substancji psychoaktywnych: alkoholu, narkotyków/dopalaczy, nikotyny oraz nadużywania korzystania z urządzeń elektronicznych w tym telefonów komórkowych czy grania w gry komputerowe.
 
Głównymi celami zajęć było:
 
– ukazanie poważnych dla zdrowia konsekwencji sięgania po używki
 
– przedstawienie czynników chroniących i promujących zdrowy tryb życia
 
– ćwiczenie umiejętności i gotowości bycia asertywnym oraz radzenie sobie z presją grupy rówieśniczej
 
– zminimalizowanie ryzyka inicjacji i eksperymentowania z używkami
 
– znalezienie najlepszych dla naszego zdrowia sposobów radzenia sobie z codziennymi trudnościami
 
– kształtowanie postawy odpowiedzialności za podejmowane czynności i decyzje
 
Mądrzejsi, świadomi dobrych wyborów uczniowie stali się bardziej wyposażenie w przydatną wiedzę, pewni siebie i swoich decyzji.
 
Opracowała: S. Janiak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *