KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA I WSPOMAGAJĄCA – AAC

AAC to ogół metod, które są stosowane do wspierania komunikacji osób mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się. Metody te umożliwiają takim osobom wyrażanie swoich potrzeb, preferencji, myśli, opinii, a w konsekwencji pomagają w nawiązywaniu relacji z innymi osobami. 

Miesiąc październik to miesiąc w którym szczególnie dużo mówimy o AAC- komunikacji alternatywnej i wspomagającej. W oddziałach 5b i 6a na zajęciach z wychowawcą również rozmawialiśmy o AAC. Uczniowie mogli poznać znaki manualne  gesty), znaki graficzne (piktogramy, obrazki, symbole). Sami próbowali stworzyć swoje obrazki/ symbole.  Mogli wysłuchać opinii nauczyciela pracującego ze swoim uczniem tą metodą. Pani Marta Fabisz oraz Pani Joanna Spikowska w przystępny sposób wytłumaczyły na czym polega komunikacja AAC oraz gdzie i kiedy jest wykorzystywana.
Celem tego zadania w miesiącu październiku było kształtowanie wrażliwości wobec ludzi niemówiących. Uczniowie poznali zasady komunikacji AAC za pomocą piktogramów oraz nauczyli się tworzyć własne piktogramy.
 
 
Karolina Sulej
Anna Walędziak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *