Maj – Malarstwo – Wdzięczność

 

 

Uczniowie z oddziałów 2b, 3c i 7u ze Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Kutnie podczas ostatniego zadania projektowego w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Sztuka emocji” w maju zdefiniowali wdzięczność za pomocą malarstwa. Wdzięczność to umiejętność cieszenia się z małych, zwykłych spraw. Osoby, które potrafią być wdzięczne, czerpią większą satysfakcję z życia, szybciej radzą sobie z przeciwnościami, są optymistami, łatwiej nawiązują relacje, są pewniejsze siebie i odporniejsze na stres. Nasze nastawienie jest głównym składnikiem dobrostanu i poczucia szczęścia. Wdzięczność składa się z czterech elementów: dostrzegania rzeczy, z których się cieszymy, myślenia o tym, dlaczego te rzeczy zostały nam dane, odczuwania emocji w sytuacji, gdy ktoś nam coś daje, sposobu wyrażania naszej radości. Poczucie wdzięczności daje wiele korzyści: uczy pozytywnego myślenia, buduje spokój wewnętrzny, poprawia samopoczucie, zmniejsza lęki, pomaga w radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami, eliminuje negatywne skutki stresu. Do „Słoika wdzięczności” uczniowie wrzucali karteczki z opisanymi sytuacjami, osobami za które byli wdzięczni. Następnie, każdy uczeń pomalował bukiet kwiatów jako wyraz wdzięczności dla kogoś bliskiego np. mamy.

Celem głównym ww. projektu jest przybliżenie i oswojenie uczniów ze światem uczuć i emocji za pomocą sztuki w różnych formach. Dzięki udziałowi w ostatnim zadaniu projektowym uczniowie:

– rozwinęli kompetencje emocjonalne,
– kształtowali umiejętności wyrażania emocji (np. prezentowali za co i komu są wdzięczni),
– doskonalili umiejętności wypowiadania się na temat emocji (wdzięczność),
– rozwinęli umiejętności współpracy w grupie.

Opracowała:

Marzena Cichacz

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *