Realizacja projektu „Postaw na wartości” w oddziale 7a

 

Celem głównym projektu „Postaw na wartości” jest: kształtowanie postaw i wartości poprzez wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, przy wykorzystaniu innowacyjnego podejścia do przygotowywania zajęć.

Cele szczegółowe:

–  budowanie wiary we własne możliwości oraz pozytywnej samooceny dziecka,

–  kształtowanie postaw prospołecznych,

–  nabywanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych,

–  rozwijanie postawy obywatelskiej i świadomości patriotycznej,

–  kształtowanie zachowań służących zdrowiu,

–  rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej,

– wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz norm zachowania w miejscach publicznych,

– kształtowanie postawy proekologicznej.

W ramach projektu „Postaw na wartości” w oddziale 7a odbyły się kolejne zajęcia:

  1. z kręgu II Postaw na ekologię – 1. Patyki poszukuję – wyobraźnię buduję,
  2. z kręgu III Postaw na sport – 3. Piłek mnóstwo mamy – ich zastosowanie znamy,
  3. z kręgu III Postaw na sport – 6. Dyscypliny wyszukuję – do nich sprzętu potrzebuję.
  4. z kręgu IV Postaw na zdrowie – 1. Znamy witaminy – kolorowe talerze tworzymy.
  5. z kręgu V Postaw na społeczeństwo – 4. Emocje znamy – siebie wyrażamy.

Uczniowie podczas zajęć z kręgu II Postaw na ekologię – realizując zadanie 1. Patyki poszukuję – wyobraźnię buduję  – poznali podstawy makramy –  techniki wiązania lub plecenia sznurków bez użycia jakichkolwiek narzędzi. Do mocowania sznurka użyte zostały patyki. Techniką makramy można tworzyć zarówno przedmioty użytkowe, jak i dekoracyjne, np. kwietniki, firanki, torebki, plecaki, naszyjniki, bransoletki, kolczyki. Podczas kolejnych zajęć z kręgu III Postaw na sport – zadanie 3. Piłek mnóstwo mamy – ich zastosowanie znamy na lekcji wychowania fizycznego uczniowie poszerzyli wiedzę na temat różnego rodzaju piłek wykorzystywanych w grach np. zespołowych. Każdy uczeń omówił zastosowanie wybranej piłki. Podczas kolejnych zajęć z kręgu III Postaw na sport – zadanie 6. Dyscypliny wyszukuję – do nich sprzętu potrzebuję został wybrany – tenis stołowy jako popularna dyscyplina sportowa, w której zawodnicy rywalizują między sobą przy użyciu twardych rakietek, najczęściej wykonanych z drewna, plastikowych piłek oraz stołów wyposażonych w siatkę, która ulokowana jest dokładnie w jego środkowej części. Uczniowie wyszukali taką dyscyplinę sportu, która jest znana na całym świecie jako sport, który podziwiać można na igrzyskach olimpijskich. Na kolejne zajęcia uczniowie oddziału 7a przynieśli swoje drugie śniadanie (np. kanapki, owoce) – realizując z kręgu IV Postaw na zdrowie – zadanie 1. Znamy witaminy – kolorowe talerze tworzymy. Podczas tych zajęć uczniowie mieli za zadanie z wykorzystaniem skrzyni Zgaduli – odgadnąć jaki to owoc lub warzywo –  używając do tego tylko zmysłu dotyku. Na następnych zajęciach uczniowie zrealizowali z kręgu V Postaw na społeczeństwo – zadanie 4. Emocje znamy – siebie wyrażamy. Celem tego zadania było rozpoznawanie emocji oraz ich intensywności, rozwijanie umiejętności łączenia z konkretnymi sytuacjami, ułatwienie rozmów na temat emocji w grupie. Wspólny czas realizacji zadań projektowych sprzyjał integracji i budowaniu pozytywnych relacji w oddziale 7a.

Opracowanie

Marzena Cichacz

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *